Der findes rigtig mange virksomheder i Danmark, og i Europa er vi det land med anden flest iværksættere. Det kan derfor være svært at komme ind på markedet. Derfor bør man gøre nogle ting for sig og sin virksomhed, for at få den bedste succes. Disse råd kommer her.

Optimer din hjemmeside

Når kunder lander på din hjemmeside, skal den være let at arbejde med og på. Det vil sige, at emnerne skal være klare og tydelige og det skal kunne ses hurtigt, hvor de kan finde de produkter de leder efter. Indholdet skal være relevant og læseligt og beskrivelserne af produkterne skal være tydelige.

Husk den mobile adgang

Når du optimerer din hjemmeside, er det vigtigt at du også gør det, så kunder kan få adgang via deres mobil. De fleste der køber produkter, bruger nemlig deres mobil telefon til at finde produkterne. En grund til du mister kunder, kan derfor være, hvis din webside eller hjemmeside ikke er mobiloptimeret.

Husk at få styr på adgangen via din egen telefon, så du kan sikre dig det virker. Skulle det ske, at din mobil har problemer, kan du få den repareret hos telerepair.dk og mens du venter, kan du få en gratis lånetelefon, så du stadig kan gennemtjekke at alt med din virksomhed virker.

Få styr på Google

Din hjemmeside kan få succes, ved at komme højt op på Google. På den måde vil de kunder som søger produkter du sælger, vælge din hjemmeside, hvis den er højt nok oppe. Det er nemlig sådan, at størstedelen af alle mennesker der søger produkter på nettet, vælger de øverste forslag Google kommer med. Der findes to forskellige slags søgeord på Google. De organiske og de betalte. De betale er, hvor man betaler et beløb om måneden, for at ligge på en af de fire øverste pladser. Det er forskelligt, hvad det koster, men som hovedregel kan du lægge det beløb på online markedsføring, du føler i har råd til, og så bliver du liggende øverst i søgeresultatet, indtil et hvis antal har klikket sig ind på din virksomhedsside. Dette er også kaldet PPC, som betyder pay-per-click.

Få styr på din SEO

Noget af det vigtigste i din virksomhed er at kunne markedsføre online, da verden er blevet meget mere digitaliseret og over 60% køber sine varer online. SEO-optimering er når du finder de rette søgeord, der gør at du kommer højt op på Google. Det sker ved link-building, som betyder, at forskellige virksomheder og relevante kilder linker til din virksomhed og produkter. På den måde sorterer Google ud i hvad der er relevant og så kommer du højere op i søgeresultatet. Foruden Google, kræver det også, som sagt over, at din hjemmeside er optimeret. Husk at linke til dine forskellige produkter internt i din webshop, da det skaber god content.

Motiver dine ansatte

Når markedsføringen er klarlagt, bør du huske at tænke på dine ansatte. Det er de ansatte, der i din virksomhed lægger en masse tid for, at i kan få mere fremgang. Det er derfor en god ide at motivere dem på bedste måde. Det kan være ved at lave forskellige teambuilding arrangementer, men også nyt og forbedret inventar, som en god kaffemaskine og køleskab.

Giv dem kurser

Foruden godt inventar, kan du også motivere dine ansatte, ved at give dem kurser, som gør de både lærer meget mere, men hvor du samtidig viser, at du sætter pris på dem. Gratis kurser gør nemlig, at de kan sætte mere på cv’et.

I en ung virksomhed, ses det ofte, at mange mangler erfaringer indenfor korrekturskrivning. Ofte kan det være fordi, at mens de gik i skole, har de brugt studiekorrektur.dk til at rette alle deres studieopgaver, og de kan derfor have svært ved at sætte de rigtige kommaer osv. Derfor kan et kursus i dette også være en god ide. For både dig, dem og din virksomhed.